Jangan mengintip!!!

Posted by Zuhdi Farhan On Monday, May 23, 2011 1 comments

Assalamualaikum wbt


merujuk kepada artikel tulisan Dr. MAZA dalam Sinar Harian 20 Mei lepas, aku nak share sikit pasal intip-mengintip ni. ada pembaca tanya beliau berkenaan kematian seorang individu sebab lari daripada intipan pegawai pencegah maksiat dari pihak jabatan agama islam. so di bawah ni penerangan yang beliau bagi.


mana-mana pihak yang menuduh seseorang berzina perlu menyertakan 4 orang saksi. saksi pula kena nampak perlakuan zina tu secara jelas, bukan dengar-dengar dari orang lain. kalau tidak, pihak yang menuduh dikenakan hukuman qazaf. ok, setel bab tuduhan zina


dalam kita nak mencegah maksiat khususnya zina & khalwat ni, kita tidak boleh mendedahkan maksiat peribadi pelaku. maksudnya, selagi perbuatan tu tak dilakukan secara terang-terangan, kita tak berhak nak tuduh-tuduh. ada beza antara orang yang buat maksiat secara 'live' dengan yang buat sembunyi-sembunyi. Rasulullah SAW pernah bersabda: "Setiap umatku diberikan keampunan kecuali orang-orang yang menzahirkan (dosanya)". (Bukhari & Muslim). selagi seseorang tu cuba sembunyikan dosanya maksudnya dia masih lagi ada perasaan malu & menjaga maruah diri dan keluarga.


dalam riwayat Muslim, ada seorang lelaki bertemu Rasulullah berkata: "Ya Rasulullah, aku mengubati seorang wanita di hujung bandar. Aku telah melakukan kepadanya (seks), cuma aku tidak menyetubuhinya. Inilah aku, maka hukumlah aku apa yang engkau mahu. Lalu 'Umar Ibn Khattab berkata kepadanya, "Allah telah tutupi keaibanmu jika engkau menutupi dirimu". Rasulullah SAW tak berkata apa-apa. Lalu lelaki itu bangun dan pergi. Rasulullah SAW menyuruh seorang lelaki memanggilnya dan membaca kepadanya firman Allah yang bermaksud, "Dan dirikanlah sembahyang pada dua bahagian siang (pagi & petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari malam. Sesungguhnya kebaikan itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang yang mahu beringat". (Hud:114). Maka ada seorang bertanya: "Wahai Nabi Allah, ini khas untuknya sahajakah?" jawab Rasulullah SAW: "Bahkan untuk manusia keseluruhannya".


dari hadis di atas tu kita boleh nampak Rasulullah sendiri pun tidak menjatuhkan apa-apa hukuman terhadap lelaki tersebut walaupun dia sendiri mengaku depan Rasulullah. firman Allah yang turun lepas tu hanya menyuruh manusia beribadah untuk menghapuskan dosa


fenomena di Malaysia sekarang ni terbalik. maksiat yang jelas berlaku depan mata tak dicegah langsung, apatah lagi ditegur. lelaki perempuan bukan mahram berpelukan dalam filem, drama & teater dibiarkan pihak bertanggungjawab. sampai isteri VVIP peluk artis luar dan atlet pun tak dihiraukan. yang di dalam rumah diintip dan diburu.


Al-Quran melarang perbuatan mengintip untuk mencari maksiat peribadi yang bukan jenayah awam. firman Allah: "Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan kamu dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip mencari-cari kesalahan orang.." (al-Hujurat:12). kalimah 'wala tajassasu' bermaksud jangan kamu mencari keaiban satu sama lain, jangan kamu mencari rahsia-rahsianya dengan tujuan untuk mengetahui kecacatannya. kata Ibnu 'Abbas: "Allah melarang orang mukmin daripada mencari keburukan-keburukan mukmin yang lain". kata Mujahid: "Ambillah apa yang nyata dan tinggalkan apa yang Allah tutup".


diriwayatkan bahawa Saiyyidina 'Umar r.a. telah memanjat rumah seorang lelaki dan mendapatinya dalam keadaaan yang tidak wajar. lelaki tersebut telah membantah perbuatan 'Umar dan berkata: "Jika aku menderhakai Allah pada satu perkara, sesungguhnya engkau telah menderhakai-Nya pada tiga perkara". 'Umar bertanya: "Apa dia?". dia berkata: "Allah SWT telah berfirman,"Jangan kamu mengintip mencari kesalahan orang lain". sesungguhnya engkau telah melakukannya. Allah berfirman, "Masukilah rumah melalui pintu-pintunya". sesungguhnya engkau telah memanjat dari bumbung. Allah berfirman, "Janganlah kamu masuk ke dalam mana-mana rumah yang bukan rumah kamu, sehingga kamu terlebih dahulu meminta izin serta memberi salam kepada penduduknya". sesungguhnya engkau tidak memberi salam". maka 'Umar pun meninggalkannya.


D. Yusuf al-Qaradawi menegaskan: "Kemungkaran itu mesti nyata dan dilihat". jika seseorang melakukan kemungkaran secara sembunyi dari pandangan manusia lain dan menutup pintu rumahnya, maka tak seorang pun boleh mengintip/merakam secara diam-diam perbuatan tersebut atau menyerbu rumahnya untuk memastikan kemungkaran tersebut.


dalam satu hadis sahih telah disebut: "Setiap umatku diberikan keampunan kecuali orang-orang yang menampakkan (dosanya)". (riwayat al-Bukhari dan Muslim). justeru,tiada seorang pun mempunyai hak untuk menjatuhkan hukuman ke atas kemungkaran yang dilakukan secara sembunyi-sembunyi. Wallahualam


wassalam

So Long CFSIIUM

Posted by Zuhdi Farhan On Monday, May 16, 2011 1 comments

assalamu'alaikum wbt


last friday was my last day at CFS. although my last paper was on thursday, i stay for another day just to cherish my time there. it has been a year since i enrolled into this centre. time slip by so fast that i dont realise it much..hahah,my bad


actually, UM was my first choice for foundation studies while UIA was my 2nd choice. but after a few weeks a decided that maybe CFS was the best place for me. compared to other places, only UIA let me to continuously study Arabic language and Islam. it would be such a waste if I let my knowledge about Arabic language and Islam gone wasted after spending 5 years learning them.


i'd like to tell my personal experience at CFS in this entry..all those smiles, friends i got to know, classmates, roomates etc..these are the things that i couldn't get from other places. there's no other places like CFSIIUM PJ


Roommates


during semester 1 & 2, i stay at Mahallah Abu Bakar 402. there i met Faiz ZainalAizat as-SarawakiBasir YusofFarhan AzizMus'ab SyafiSyukri HamidSyazwan,Shahril and Amar. yeah, they and their behaviors.. haha




my 3rd semester, i stay MAB118 with my two classmates..sorry guys, don't have any pics of it..haha
the point si, all my roommates are sporting enough for me to get along well with them..thanx guys


Classmates & Lecturers


they are great!!! what else could i say? haha. always helping me with my assignments n tutorials. and not to forget their cynical, as sharp as mine..haha
the lecturers are just so nice, doing their best to push me to the limit





to all my classmates espsecially Ex G50, all the best. can't wait to see you guys again
Events


my 1st event at CFS, Discovering Kuliyyah Of Engineering (DISKOE). the organiser is the Publication and Information Bureau of ENGENIUS. all courses of engineering at main campus opened a booth for them to explain about their courses to the students.  

bureau members


my next event was VOGAYE '11. a trip to UniKL MIAT was successfully held.  we were briefed about the courses and the curricular there. we also get to see MIAT's hangar. they have awful lots of plane


my 3rd event was FESTIVEN. its all about engineering!!! that should be enough to describe it..haha


water rocket competition

PubInfo members
thanx to all PubInfo & Engenius friends..you are the greatest!!!

ENGENIUS' BUREAU OF PUBLICATION & INFORMATION
starting next september, I will be an undergraduate student at Gombak..insyaAllah. for those who get to enrolled into CFS, grab your chance now!!! believe me, at the end of the day you will be very grateful.


salam  

Nikah muda???

Posted by Zuhdi Farhan On Saturday, May 14, 2011 0 comments

"Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di kalangan kamu dan juga orang-orang yang layak menikah dikalangan hamba sahaya kamu laki-laki dan perempuan, jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya.Dan Allah maha Luas (Pemberiannya),lagi Maha Mengetahui (QS Annur :32)

Merupakan suatu perintah Allah agar segera menikahkan orang-orang yang masih bujang di kalangan kita.Bahkan seandainya kita termasuk golongan yang tidak mampu, jangan bimbang Allah swt sendiri akan memampukan kita.

Andai kita belum yakin dengan ayat Allah SWT perkataan apa lagi di dunia ini yang dapat menjadikan kita yakin terhadap sesuatu? Bah kan Rasullulah juga bersabda yang bermaksud:

“Carilah oleh kalian rezeki dalam pernikahan (dalam kehidupan berkeluarga) “
(Hadith riwayat Imam Ad Dhalani) dalam Musnad Al Firdaus

Dari Abu Hurairah r.a Rasulullah bersabda, “ 3 golongan yang akan selalu di beri pertolongan oleh Allah ialah seorang mujahid yang selalu memperjuangkan agama Allah swt ,seorang penulis yang selalu memberi penawar dan seorang yang menikah demi menjaga kehormatan dirinya” (Hadith riwayat Thabrani) dikeluarkan oleh Ibnu Abi Hatim, dari Ad Dur Al Mantsur.

Abu Bakar As Siddiq pernah berkata “ Taatlah kamu kepada Allah dalam apa yang diperintahkan kepadamu iaitu perkahwinan,maka Allah akan melestarikan janjiNYA kepadamu iaitu kekayaan".

Allah telah berfirman “Jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya” (QS Annur:32)

Apa lagi alasan mereka yang telah diberi kesihatan tubuh badan ,keinginan yang kuat untuk bersama pasangan dan mempercayai Allah sebagai tuhan(ialah) untuk mengatakan diri ini belum memilih nikah sebagai jalan? Andai membujang itu suatu pilihan yang diberikan kepada mereka yang beriman.Maka ia adalah sesuatu yang dikategorikan sebagai kehinaan.

Rasullah bersabda lagi,Hadith Saad bin Abi Waqas berkata :
”Rasullulah saw melarang Uthman bin Mazun dari membujang,seandainya baginda merestuinya,pasti kami akan membujang" (Sahih Muslim)

Sabda baginda lagi: dari Anas ra, Rasullulah Al Ma’shum bersabda,
“Barangsiapa mempunyai anak perempuan yang telah mencapai umur 12tahun,lalu ia tidak segerakan mengahwinkannya kemudian anak perempuan tersebut melakukan dosanya di tanggung oleh ayahnya". (Hadith riwayat Baihaqi)

Ibnu Ma’ud pernah mengatakan, "Seandai tinggal sepuluh hari sahaja dari usiaku ,niscaya aku tetap ingin kahwin agar aku tidak menghadap Allah dalam keadaan masih bujang"

Sahabat-sahabat sekalian,seandainya mahu merenung akan hadith-hadith ini,maka apa lagi yang dinanti,berusahalah sedaya upaya kita untuk menikah.Kerana hadith yang menyuruh bernikah berbunyi:

Abdullah bin Mas’ud ra: diriwayatkan dari Al Qamah ra katanya:
"Aku berjalan-jalan di Mina bersama Abdullah ra yang kemudian menghampiri Abdullah ra. Setelah berbincang beberapa ketika,Othman ra bertanya,wahai abu abdul rahman;mahukah aku jodhohkan kamu dengan seorang perempuan muda? Mudah mudahan perempuan itu akan dapat mengigatkan kembali masa lampau mu yang indah"

Mendengar tawaran itu Abdullah ra menjawab;

"Apa yang kamu ucapkan itu adalah sejajar dengan apa yang pernah di sabdakan oleh rasullulah saw kepada kami "

"Wahai golongan pemuda! Sesiapa di antara kamu yang telah mempunyai keupayaan iaitu zahir dan batin untuk berkahwin, maka hendaklah dia berkahwin,sesungguhnya perkahwinan itu dapat menjaga pandangan mata dan menjaga kehormatan.maka sesiapa yang tidak berkemampuan,hendaklah dia berpuasa kerana puas itu dapat mengawal iaitu benteng nafsu"
(Hadith riwayat Muslim)

Seandainya kita telah berusaha sedaya upaya,serahkanlah semuanya pada Allah.Dialah yang memberi rezeki.Bukanlah orang itu termasuk dalam golongan tidak mampu,seandainya dia terus membiarkan dirinya saja,tidak berbuat apa-apa lalu apabila ditanyakan kepadanya lalu dia menjawab TIDAK MAMPU.Akan tetapi seorang yang tidak mampu adalah mereka yang telah berusaha sekuat hati ,namun hasilnya tetap di tahan oleh Allah SWT sebagai ujian untuk dirinya.

Seorang saudara mengadukan dirinya yang masih kurang iman kepada sahabatnya,
"Saya rasa masih tidak kuat lagi untuk menikah” .

Jawab sahabatnya,
"Justeru kerana kamu masih belum kuat imanlah kamu harus menyegerakan nikah, kan nikah itu menyempurnakan separuh dari agama ?"

Lantas di sebabkan iman kita yang kurang inilah kita harus segera bernikah.Bagaimana kalian sahabat-sahabat ku? Luruskan niatmu , jangan bernikah kerana keSERONOKan di dalamnya,jangan pula kerana orang mengatakannya BAIK atau apa sebab lain pun selain dari
Aku nikah kerana ALLAH dan RASUL SURUH !

Dan carilah pernikahan yang barakah.Zainab bin Jashyi dan Zaid bin Harithah yang cukup kuat iman mereka pun bercerai akhirnya.Zaid anak angkat Nabi,kekasih nabi,panglima perang ,manakala Zainab,ummul mukminin, satu figura yang tidak mungkin ada kelemahan dari imannya, mungkihkah lagi keimanan mereka diragukan.Lantas sahabat semua serahkan segalanya pada Allah SWT.

Bahagia bukan terletak pada kesenangan hidup,banyaknya harta,indahnya pasangan dan sebagainya.Bahagia itu terletak pada, firman Allah

“ Dan diantara tanda-tanda(kebesaran)Nya ilah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri,agar kamu cenderung dan berasa temteram kepadanya.Dan menjadikan diantaramu rasa kasih dan sayang”. (QS anRuum:21)



p/s: tiada kaitan dgn yg masih hidup @ yg sudah al-marhum

tak malukah kita?

Posted by Zuhdi Farhan On Sunday, May 08, 2011 0 comments

salam

sebelum aku start siapkan tutorial math aku yg TERpostponed since hari Jumaat, aku nak story sikit pasal 1 isu yang aku rasa rakyat Malaysia yang muslim n mu'min patut ambil tahu

bermula 1 Jun 2011, Badminton World Federation(BWF) akan kuatkuasakan peraturan baru. Regulation that orders all female players to wear skirts which means that shorts will be banned for these players. Yang menjadi masalah sekarang bukannya BWF @ rules ni tapi sikap Badminton Association Malaysia(BAM) yang langsung tak membantah walau sekelumit malah terang-terangan bersetuju dgn BWF

tak terfikirkah sensitiviti  rakyat Malaysia yang benar beragama Islam (even ramai je yang tak kisah) berkenaan hukum-hakam menutup aurat? presiden BAM sendiri orang Melayu Islam. penaung BAM pun orang Melayu Islam (kalau korang tahu siapa yang aku maksudkan la).

then semalam keluar 1 statement dari BWF yang rules ni maybe tak akan jadi kenyataan sebab dibantah oleh China, Indonesia n Scandinavian countries..yes, apa yang korang baca tadi tu bukan aku silap tulis @ mata korang salah baca. tahu tak apa negara Scandinavia ni? they are northern european countries macam Sweden, Denmark, Finland, Norway. Negara bukan Islam yang tak setuju. ape kes ni?

aku malas nak ulas panjang, korang boleh fikir n decide sendiri pandangan korang. azan zohor pun dh berkumandang. aku nk g solat then bersiap pergi kelas bahasa arab pukul 2.

salam

p/s: tak siap gak tutorial math aku..haish

Games Menghina Islam

Posted by Zuhdi Farhan On Saturday, May 07, 2011 0 comments


1) Devil May Cry 3


KUALA LUMPUR: Satu permainan komputer yang digilai remaja negara ini dikhuatiri boleh menjejaskan akidah pemainnya kerana ia mengandungi elemen menghina Islam apabila memaparkan kalimah Allah dan Kaabah.

Pemain permainan itu didakyah kononnya mereka berjihad untuk menentang syaitan kerana dikehendaki menewaskan makhluk itu untuk menembusi 12 pintu sebelum ‘penghulu syaitan’ menanti mereka di pintu terakhir iaitu pintu Kaabah.

Elemen penghinaan ke atas Islam jelas tertera apabila kalimah Allah dipaparkan di setiap pintu yang dikawal syaitan termasuklah di pintu kaabah.

Difahamkan, permintaan tinggi terhadap permainan itu menyebabkan pihak pengeluar kini sudah mengeluarkan empat edisi bagi permainan berkenaan sejak mula memasarkannya pertengahan tahun lalu.

Tokoh agama yang juga penceramah bebas, Hassan Mahmud Al-Hafiz menyifatkan permainan komputer itu satu penghinaan melampau kepada umat Islam kerana kaabah adalah kiblat dan tempat suci, begitu juga dengan kalimah Allah yang tidak boleh dijadikan bahan permainan sesuka hati.


Satu adegan dalam game tersebut dipaparkan pintu kaabah sebagai pintu yang menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia nyata dan yang membukakan pintu tersebut adalah karaker c.g.i. yang telah menyerahkan diri pada kuasa ilmu hitam yang sememangnya Islam melarang amalan itu.

Ayat karaker c.g.i. itu ada membaca ayat, kalau tak silap lebih kurang begini permulaannya.

(Diterjemahkan dalam bahasa Melayu)
"wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan"

dan karaker itu membaca ayat itu didalam kitab yang dipegangnya. Kalau tak silap kitab bible. Pasal di akhir scene karaker tersebut ada menyebut 7 ayat kemusnahan yg tercatit didalam bible.

"Wrath, Sloth, Lust, Gluttony, Greed, Pride dan akhir sekali Envy".

Kalimah Allah pada 'Pintu' di dalam Permainan tersebut...

 Dibandingkan dengan Pintu Kaabah yang sebenar. Sama kan?

2) Clive Barker Undying


Permainan ini mengisahkan tentang perlawanan dengan syaitan. Tetapi ianya menggambarkan dalam istana yang diduduki syaitan itu terdapatnama-nama Allah di dinding istana tersebut. Ini seolah-olah menggambarkan bahawa sesiapa yang menyembah Allah itu adalah sekutu syaitan.

Berita mengenai permainan ini dirampas:
Permainan Undying dirampas kerana hina Islam

PERISIAN permainan komputer Clive Barker, Undying telah dirampas dalam operasi di sebuah pusat beli-belah di Kelang baru-baru ini kerana memaparkan beberapa perkataan dipercayai dipetik daripada al-Quran. Penolong Pengarah Penyelidikan dan Pembangunan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Abdul Malek Ramli, berkata pihaknya merampas 50 keping cakera padat dari tiga premis di pusat beli-belah itu, hasil maklumat orang awam. Permainan itu mengisahkan watak utama, Clive Baker mengunjungi istana yang penuh ukiran artistik bercorak Islam termasuk ayat Al-Quran, yang dikuasai hantu dan syaitan.

Pemain permainan itu, menerusi watak Clive Baker perlu membunuh semua hantu dan syaitan bagi memperolehi sejenis tangkal bagi menghidupkan semula pemilik istana. Dalam laporan eMedia/Berita Harian yang disiarkan baru-baru ini Abdul Malek berkata, perisian cakera padat dipercayai cetak rompak yang dijual dengan harga RM10 itu, menggambarkan seolah-olah Islam berkompromi dengan syaitan.

Jika terbeli, beliau berkata, ibu bapa beragama Islam dinasihati memulangkan cakera padat itu kepada JAIS kerana ia boleh menpengaruhi kanak-kanak, selain menyalahi undang-undang.

Mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995, mana-mana orang Islam yang memiliki, menyimpan atau menjual bahan menghina Islam boleh dipenjara maksimum lima tahun atau denda RM5,000 ataupun kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. Hukuman bagi orang bukan Islam yang terbukti menyimpan, menjual atau memiliki bahan itu, akan dirujuk kepada Kementerian Dalam Negeri.

Abdul Malek berkata, JAIS juga menerima dakwaan orang awam mengatakan, perkataan Allah dalam abjad jawi, timbul setiap kali Clive membunuh syaitan tertentu. “Jais masih menjalankan siasatan lanjut mengenai perisian itu dan ia mungkin mengambil masa tetapi serbuan terhadap premis lain akan dibuat secepat mungkin,” katanya.

3) Zack And Wiki


Luahan dari seorang gamer Wii:
Sebagai Avid seorang gamer Wii, saya sedang melihat trailer video game ini dan beberapa gameplay dari Zack and Wiki. Saya dibesarkan dalam sebuah keluarga Muslim dan melawat Pakistan beberapa kali. Oleh kerana itu, saya boleh mengatakan bahawa pada minit ke 0:20 dan 0:44 saat dalam video ini, anda boleh mendengar penghuni pulau sedang berdoa dengan suara panggilan Muslim untuk berdoa, "Allahu Akbar", dan kemudian meniru cara doa. Aneh dan agak mengerikan, saya sangat berharap laungan itu bersifat sementara sebelum diganti ke suara lain. Walaubagaimanapun, mengapa game tersebut dapat tempat pertama di sana?


Tindakan yang dibuat:
The Council of American-Islamic Relations (CAIR) has announced that Capcom has removed what CAIR calls a "common Islamic phrase" from Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure on the Wii. The phrase's removal comes following complaints from CAIR and others.

The phrase in question is "Allahu akbar" ("God is most Great"), an Arab phrase frequently used in prayer. The phrase came to CAIR and several complainants' attention after it appeared in a promotional video for the game.

A Capcom representative told CAIR, "We have already contacted the team working on the game, and the phrase has been removed from the game and will not be heard in future videos released to the public."

"We appreciated Capcom's willingness to address Muslim concerns about the use of a religious phrase in an inappropriate context and applaud the company's swift response.

4) Prince Of Persia


Prince Of Persia Pedang pada watak tu ada tulisan Kaligrafi Arabic Alphabatic yang diatasnya ditulis,

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)


"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar" (Surah Al- Ahzab:71)

Jika kita main game ini bermaksud kita juga menyokong apa yang mereka cuba sampaikan dan mereka lakukan; jadi semoga dapat disampaikan kepada saudara-saudara kita di luar sana.

5) Counter Strike Condition Zero Deleted Scenes


Counter Strike Condition Zero Deleted First Stage dia. Kita kena tembak dengan askar-askar yang beragama Islam. Kalau kita sedar, masa kita tembak tu kita boleh dengar askar yang kena tembak menjerit "ALLAHUAKBAR" & "JIHADD".

6) Stronghold Crusader


Permainan Perang Salib. Pemain memain watak sebagai Crusader dan menentang musuhnya iaitu adalah orang Arab, dan ketika perang Salib, orang Arab semestinya orang Islam.

7) Guitar Hero 3 Legends Of Rock


Tidak cukup dengan karikatur dan filem pendek Fitna yang menghina kesucian Islam. Datang pula game komputer yang menghina kalimah Allah SWT. Kali ini game Guitar Hero 3 telah menghina kalimah Allah SWT. Guitar Hero 3 adalah permainan komputer yang memainkan lagu-lagu rock klasik.


Lihatlah bagaimana paparan kalimah Allah ini telah dijadikan paparan lantai dan kemudian dipijak-pijak oleh makhluk yang berupa “syaitan” bermain gitar. Sungguh biadap game ini. Game ini dibangunkan oleh syarikat Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane. Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Dimiliki oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika) bersama dengan Chris Ward dan Mick West. Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England.


Jika kita tidak teliti, kita tidak akan perasan paparan kalimah Allah SWT ini. Pada sesiapa yang melihat permainan komputer ini sila uninstall game ini. Sungguh halus permainan golongan Yahudi dan Nasara untuk menyesatkan orang Islam. Waspadalah kita sebelum membeli mana-mana permainan komputer.

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia

Ada 2 kemungkinan di sini.

a) Penghinaan Senyap
Memang sengaja menyelitkan unsur penghinaan.

b) Zodiak Virgo
Jika zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah, maka jadilah seperti bentuk dalam gambar tadi.

Zodiak Virgo:



Zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah:



Adakah simbol di dalam video game ini hanyalah zodiak Virgo yang terbalik atau memang sengaja menghina Islam?

UPDATED @ 5/3/2011
8) Resident Evil 4


Ni dia lagi 1 game yang menghina Islam iaitu Resident Evil 4. Resident Evil 4 merupakan game berdasarkan bahayanya biologi iaitu virus dan zombie. Ringkasnya, misi game ini adalah untuk menyelamatkan anak presiden Amerika yang diculik oleh kumpulan yang bernama "Los Illuminados".

Los Illuminados bermaksud “The Illuminated!”

Gambar berikutnya adalah lambang illuminati pada game tersebut.

 Lambang illuminati pada loket atau tangkal tersebut

 Screenshot dari gameplay Resident Evil 4

 Zoom pada pintu tersebut. 

Korang perasan tak apa yang tak kena dengan gambar di atas?. Agak-agak korang macam pernah nampak tak?

Kalau korang nak tahu itulah pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi, Madina. Macam mana boleh sesat dalam game ni pulak!!!.

Pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi

Apa yang lebih teruk lagi ialah pintu tersebut telah di Illuminati kan!!!. Lihat gambar di bawah ini.

Perbezaan pintu dalam game dengan realiti

Selepas meletakkan logo illuminti game tersebut

Memang melampau lah dorang ni!!!. Game ini turut dikeluarkan oleh CAPCOM sama dengan Devil May Cry. XLAWS pun tak taw la apa orang Jepun ni tak puas hati dengan orang Islam. Macam dah takde benda lain nak letak.

Kepada korang yang telah membaca post ni harap sebarkan pada keluarga, kawan-kawan dan orang Muslim yang lain secepat mungkin!.
Kesimpulannya, semua orang Islam diharamkan main games yang mempunyai unsur menghina agama-agama di dunia. Orang Islam haram main games yang ada unsur menghina agama Islam, hina agama Kristian, hina agama Yahudi, hina agama Buddha,hina agama Hindu, dan lain-lain fahaman dan kepercayaan yang berunsur keagamaan.

Kalau kita main juga, bermakna kita telah menghina agama-agama berkenaan dan bersubahat dengan penghina agama itu. Itu juga bermakna kita telah melanggar perintah Nabi Muhammad SAW.

Nabi kita Muhammad SAW melarang umatnya daripada menghina agama Islam dan semua agama yang ada di muka bumi ini. Orang Islam dilarang dan diharamkan daripada menghina agama lain.

p/s: post ni aku petik dari http://uchuanakwatan.blogspot.com..kalau tuan hamba sekalian nak sebarkan,amatlah dialu-alukan