Paranoid

Posted by Zuhdi Farhan On Monday, August 06, 2012 0 comments

Assalamu'alaikum wbt


umum mengetahui sekarang ni tengah rancak berlangsung temasya sukan terbesar dunia, Olimpik London 2012. usai acara perasmian 'opening ceremony', maka rancaklah kembali cakap-cakap berkenaan Freemasonry, Illuminati, teori konspirasi etc.


ini semua gara-gara upacara yang dikatakan menyerupai kisah Nabi Musa A.S. juga terdapat sebatang pokok di tengah-tengah padang dianggap sebagai pokok gharqad, pokok orang Yahudi yang disebut dalam hadith Rasullullah S.A.W orang-orang Yahudi akan bersembunyi di sebaliknya.


gambar-gambar sekitar venue acara sukan yang menyerupai simbol & lambang pertubuhan rahsia yang tidak lagi rahsia, Illuminati menguatkan lagi desas-desus ini. ada blog-blog tertentu yang mengutarakan teori yang kononnya akan berlaku satu peristiwa menggemparkan dunia semasa berlangsungnya sukan Olimpik ini, berdasarkan bukti-bukti yang mereka tunjukkan.


bagi aku, teori-teori konspirasi ni maybe betul, maybe tak betul. memang aku pun ade tengok video-video The Arrival dekat youtube tu. and I admit that they are all make sense. tak mustahil perkara-perkara yang terjadi ni hasil daripada kerja-kerja terancang. tapi jangan la kita terlalu taksub dengan teori-teori ni. tak salah nak mengkaji, tapi jangan sampai natijahnya nanti, kita jdi terlalu paranoid dengan segala perkara yang berlaku. sikit-sikit Illuminati. kejap-kejap Freemason. tak buleh la macam tu


apa pun, sebagai orang Islam kita kena ingat kita ada Allah. Allah juga la sebaik-baik perancang. tak akan ada satu pun perkara yang berlaku tanpa keizinan-Nya. Wallahualam.


p/s: masakan orang Melayu la paling banyak unsur-unsur Illuminati ni. if you know what I mean. HAHHA

0 comments:

Post a Comment