Harimau Malaya

Posted by Unknown On Thursday, June 14, 2012 0 comments

Assalamu`alaikum  w.b.t.


1st eleven Malaysia time lawan Singapura-pura


gambar kat atas tu ialah first eleven Malaysia time lawan Singapura last Tuesday. so kalau diperhatikan ade la muka2 baru dalam 1st eleven team negara. 1st, Azamuddin Akil aka Alex (13) dari Pahang & Amiridzwan Taj (6) dari ATM. 


bagi aku. secara personalnya aku suka kalau coach K. Rajagobal panggil player2 lain, tak kira la dari Liga Super ke, Liga Premier ke, asalkan player tu prestasi tgh kemuncak. sebabnya pada pandangan aku Rajagobal ni selalu sgt bagi player favourite dia je yg main. contohnya K. Gurusamy. tak dinafikan time lawan Singapore di Stadium Shah Alam tu dia main elok tapi selalunya perlawanan sebelum ni tak elok pun. 


Malaysia pada aku kekurangan creative midfielder yg boleh create game, pass bola dgn pelbagai corak hantaran & jarak. nak harapkan Safiq sorang  tak boleh jugak. Badri Radzi aka Piya tu aku rasa ok tapi entah sebab ape Rajagobal tak pernah call-up dia.


posisi lain aku rasa setakat player yg ade sekarang ni dah ok kot. midfield je la. back-up takde dah satu hal, partner atas padang untuk Safiq pun tak berapa umphhh lagi. so before AFF Suzuki Cup nanti harap2 Rajagobal berjaya cari lagi 1-2 player midfield untuk memantapkan lagi Harimau Malaya. 


sekian, wassalam.


p/s: Go Go Harimau Malaya aummm aummmm

0 comments:

Post a Comment