Friendly Comparative Religious Course..phase 1

Posted by Unknown On Sunday, November 20, 2011 0 comments

Assalamualaikum wbt.


alhamdulillah, baru selesai program di atas sejam yang lalu. so before aku lupa better aku coret kat sini serba serbi pasal program ni. 1st time aku join, tapi aku rasa dah fall in love dgn program yg seumpama dgnnya. hahah


program ni anjuran WAMY ( World Assembly of Muslim Youth ), dibantu oleh SHAS Mosque. panelis dia pulak Shah Kirit bin Kakulal Govindji & salah seorang cikgu beliau, Engku Fauzi. tujuan utama bolehlah dikatakan untuk mendidik para peserta menjadi seorang da'ie, berdakwah menyebarkan Islam kepada bukan Islam.


tapi utk fasa 1 ni, program  ni just share ilmu pasal basic beliefs of other religions. aqidah agama lain, tuhan-tuhan mereka, hukum hakam agama mereka & ayat dalam kitab-kitab mereka berkaitan keESAan  Tuhan.
banyak la ilmu baru yg aku dapat, selain drpd yg aku memang dah tahu time belajar RIM di CFS dulu. pasal contradiction dlm bible berkenaan Jesus Christ @ Isa al-Masih, divine objects dlm hinduism dll.


lepas ni aku rasa maybe aku akan join yg fasa 2,insyaAllah. best kot kalau belajar benda-benda macam ni. so buat student UIA khasnya, aku rasa memang patut join sbb bukan  ke one of the reasons wujudnya UIA ni utk berda'wah kepada non-muslim? 


sekian,wassalam.


p/s: next program aku nak join maybe Orchads of Love kot, pasal kawin2 muda ni. syok kot. HAHAH   
p/s/s: sorry takde gambar

0 comments:

Post a Comment