NGLC '13

Posted by Unknown On Tuesday, February 12, 2013 0 comments

Assalamualaikum

aku nak skip dulu post pasal isteri Rasulullah SAW tu untuk kali ni dan cerita serba sedikit pasal kursus yang aku paksa rela (yeke?) pergi last weekend.

so, nak dijadikan cerita, minggu lepas Engineering Students Society (ENGINIUS XIX) telah menganjurkan New Generation's Leaders Course 2013 aka NGLC '13 untuk leader2 dan ahli2 ENGINIUS tenureship yang baru. mulanya kata free, tup-tup kena bayar RM20. bengang la jugak masa tau kena bayar tapi last2 rasa berbaloi la.

kursus ni diadakan di El-Ezzhar Camp, Morib bermula Jumaat (8 Feb) sampai Ahad (10 Feb). tujuannya tak lain tak bukan nak mengeratan silaturrahim antara ahli2 ENGINIUS XIX. antara pengisiannya ice breaking, tadarus al-Quran, explorace, leadership course by Ibrah Paradigm Training & Consultancty yang dikepalai oleh ustaz Syaari Abdul Rahman, dan talk2 lain.

overall, memang sangat berguna ilmu dan info yang dapat dari program ni. antaranya cara mengurus event/program, steps & birokrasi menganjurkan program dari buat proposal sampai ke post-mortem, dan mengenalpasti ciri2 leader & manager yang perlu ada dalam diri.

kebanyakan aktiviti dilakukan dalam kumpulan. peserta dibahagikan kepada 8 kumpulan. setiap kumpulan averagenya terdiri daripada 10 ahli, brothers + sisters. tu yang semangat sikit tu. hahah. kalau sama jantina, mandom sikit la kot.

kita fast forward terus la. akhirnya, group aku, Group 1 dapat tempat ke 3 keseluruhan.. kesimpulannya, natijah program ni bagi aku memang berjaya. sebelum ni kenal muka je, tapi sekarang dah tau nama. kira orait la tu kan? hahha

Group 1
 ni la gambar ahli2 group aku. tapi ada sorang MIA. hahah. kalau ada masa nanti aku post pasal inti2 talknya pulak. sekian, wassalam.

p/s: mohon ENGINIUS tiap2 tahun buat induction dekat luar. buat dekat audi A bosan. keh3

0 comments:

Post a Comment